niedziela, 4 lutego 2018

Do celu - krok 6 - Stwórz swój profesjonalny wizerunek

Witajcie Księżniczki,

kiedy wchodzimy do jakiejś instytucji, np. do banku, to od razu wyczuwamy unoszącą się tam atmosferę powagi, profesjonalizmu. Podchodząc do doradcy, ubranego w garnitur albo żakiet, same przybieramy poważną pozę, zmieniamy tembr głosu na niższy, staramy się wysławiać poprawnie... przynajmniej ja się tak zachowuję ;). Odnosimy wrażenie, że obsługująca nas osoba jest specjalistą w danej dziedzinie i ona sama też chce wywrzeć na nas takie wrażenie.

Dr Irena Krzemińska - Radomska w swojej książce "Jak zostać damą" pisząc o profesjonalnym wizerunku kobiety w firmie wymienia matowe rajstopy, buty na niewysokim obcasie (nie szpilki) z zakrytymi piętami i palcami, krótko obcięte paznokcie nie wystające poza opuszki palców, zawsze pomalowane, ale w jakimś cielistym kolorze, dłuższe włosy upięte, proste, spódnica 3 cm przed lub za kolano. Mało gdzie taki wizerunek jest zachowany. Kolorowe paznokcie, długie, spiczaste i niekiedy bijące po oczach jaskrawymi odcieniami dzisiaj są codziennością. Mnie z reguły nie przeszkadzają, ale są miejsca, w których obsługujący mają bezpośredni kontakt z klientem i przyznaję, że kiedy widzę, że kobieta zbliża się do mnie z takimi paznokciami, to mam stracha, czy nie zrobi mi krzywdy. Albo kiedy zbliżają się z takimi paznokciami do małych dzieci.

Wysyłając smsy, zwłaszcza w dobie nielimitowanych wiadomości, starajmy się pisać poprawnie używając polskich znaków. Już kilkakrotnie zdarzało mi się prosić o przepisanie wiadomości, bo po prostu, nawet z kontekstu, nie byłam w stanie wyłapać jej sensu. Kiedyś dostałam sms, w którym ktoś napisał, że przeprasza, że bieliznę odebrał :). 
W pracy dodajcie do maila stopkę z danymi firmy, numerem kontaktowym, nazwą stanowiska. Warto też dowiedzieć się, które formy grzecznościowe wysyłamy któremu adresatowi.

Uzupełniajmy swoją wiedzę. Zwłaszcza, kiedy wiemy, że czeka rozmowa polegająca na wymianie argumentów. Zdobywając doświadczenie, podnosimy swoją wartość na rynku pracy, ale także sprawiamy, że inni traktują nas bardziej poważnie.

W każdej sytuacji warto zachowywać się stosownie do okoliczności. 

Nie twórzmy sobie jednak dwóch wizerunków. One mają się nawzajem uzupełniać i sprawiać, że mamy być niepowtarzalnym Bożym stworzeniem :).

Pozdrawiam
Pamiętam w modlitwie
Księżniczka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz