Witajcie Księżniczki
Pierwsza niedziela miesiąca to dzień, w którym stawiamy kolejny krok w realizacji naszego celu.
Jednocześnie, z dzisiejszym dniem, rozpoczynamy okres adwentu. Czas duchowego przygotowania do świąt Bożego Narodzenia. Przy całym przedświątecznym zabieganiu, warto też zadbać o to, żeby pogłębić swoją relację z Bogiem.
Jeżeli macie dzieci to zachęcam do prowadzenia ich na roraty, zwłaszcza te przygotowane specjalnie dla nich. Niech dowiedzą się o CUDZIE, który wydarzył się w Betlejem ponad 2000 lat temu i nie myślą tylko o tym, jaki prezent dostaną pod choinkę.
Tymczasem my dowiemy się, jak lepiej zarządzać swoim czasem, co przyda się zwłaszcza teraz, kiedy kończy się rok kalendarzowy (dla niektórych jest to związane z tworzeniem bilansu finansowego), kiedy czeka nas więcej pracy przed świętami: sprzątanie, pieczenie, gotowanie, zakupy, trzeba pójść na RORATY. Niektóre z nas jeszcze muszą zająć się dziećmi, przygotować paczki świąteczne (może także dla ubogich). Do tego dochodzi jeszcze mnóstwo innych spraw.
Tymczasem okazuje się, że tego czasu jakoś mało na wszystko, że kolejny dzień się kończy, a my niewiele zrobiłyśmy.
Myślę, że warto w takim wypadku zaparzyć sobie dobrą kawę albo herbatę (ja polecam earl grey z dodatkiem kolorowego pieprzu, laską cynamonu, anyżkiem gwiazdkowym, odrobiną soku z malin i plasterkiem pomarańczy :)), wziąć do ręki notes i ołówek i narysować taką tabelkę:
Jest to tzw. macierz Eisenhowera (jednego z prezydentów Stanów Zjednoczonych) i składa się z czterech ćwiartek:
I Ważne i pilne: wykonaj natychmiast
Tutaj należy wpisać to, co powinnyśmy zrobić "na wczoraj". Jeśli ta rubryka jest często zapełniona oznacza to, że być może zaniedbujemy te sprawy, albo dajemy się wykorzystywać innym przez co ciągle zajmujemy się innymi rzeczami a nie mamy czasu dla swoich, a może po prostu zadanie wcale nie jest takie pilne.
II Ważne i niepilne: zaplanuj
Tutaj wpisujemy to, co jest dla nas istotne, ale nie "na już". Może to być np. postanowienie, że do wakacji schudniemy ileś kilogramów. Ważna jest tutaj systematyczność i określenie ram czasowych (na przykład do końca lipca).
III Nieważne i pilne: deleguj
To zadanie nieistotne z punktu widzenia naszych marzeń i celów. Na przykład zapłacenie rachunku za prąd. Można je zlecić komuś do wykonania.
IV Nieważne i niepilne: ograniczaj
Są to rzeczy, które pochłaniają nasz czas bezsensownie. Na przykład bezcelowe surfowanie po sieci albo bezmyślne gapienie się w telewizor. Tych czynności powinniśmy unikać.
Najważniejsze jest właściwe zakwalifikowanie naszych obowiązków. Wszystkie działania powinny sprowadzać się do tego, aby poszerzać II ćwiartkę.
To, co może nam przeszkodzić we właściwym rozplanowaniu zadań to obawa przed przydzielaniem zadań innym, bo my zrobimy to lepiej. Trzeba się nauczyć tego, że inni też potrafią ;). No i należy pamiętać o tym, że nam też należy się chwila relaksu.
Życzę Wam, Księżniczki, mądrego gospodarowania czasem, żeby wystarczało Wam go i dla Pana Boga i dla bliźniego i dla Was samych.
Pamiętam w modlitwie
Księżniczka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz